Sommarregn

Helt sjukt vad snabbt man vänjer sig vid saker.
Hur snabbt man anpassar sig, förändrar sig och byter verklighet.
Studenten var för exakt tjugo dagar sedan idag, men det känns som en evighet sedan.
För tjugo dagar sedan ville jag inget hellre än att få stanna kvar på fyris, men nu kan jag inte ens föreställa mig att jag för bara några veckor sedan faktiskt gick där.
Hur snabbt det än verkar gå för mig själv, går det om möjligt ännu snabbare för andra. Ena stunden är det si, andra så och till slut är det ingenting alls. Lika bra det kanske.

Imorgon åker jag med j & s till peace and love. Har helt seriöst sett fram emot den dagen sedan jag åkte därifrån sist, för ett år sedan.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0